Bakan Karaismailoğlu NTV’de açıkladı: İstanbul – Antalya arası 4 saat 45 dakika olacak

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu NTV’den Ahmet Ergen’in sorularını yanıtladı.

Bakan Karaismailoğlu’nun açıklamalarından öne çıkanlar şöyle;

BOĞAZ’A ÜÇÜNCÜ TÜNEL PROJESİ

“İstanbul’da şu anda yaklaşık 320 kilometre uzunluğunda bir raylı sistem ağı var. İstanbul ulaşım ana planı bunun 1100 kilometreye kadar çıkması gerektiğini söylüyor. Kenti yaşanılabilir hale getirmenin ana ögesi bu. Büyük İstanbul Tüneli’nin bulunduğu güzergah aslında şu anki Metrobüs güzergahıdır. Söğütlüçeşme’den başlar, Birinci Boğaz Köprüsü’nün altından geçerek, Gayrettepe’ye gelir ve Gayrettepe’de bunun istasyonu da hazır şu anda. Biz Gayrettepe Havalimanı metrosunu yaparken, Gayrettepe istasyonunu Zincirlikuyu’da 70 metre derinlikte ve mevcut Garettepe Havalimanı İstasyonu’nun altında dizayn ettik ve imalatlarını yaptık. Orada yolcu alışverişini direkt istasyon içerisinde yapabilecek. Söğütlüçeşme’den kalkan bir tren ister havalimanına, isterse E-5’ten devam ederek Beylikdüzü’ne kadar gidebilecek. 28 kilometre uzunluğunda olacak. Uzunçayır’dan başlayacak ve Boğazı geçtikten sonra Gayrette’den Mecidiyeköy’den ve Çağlayan’dan Edirnekapı’ya oradan da Zeytinburnu ve Bakırköy’e kadar uzanacak. Bakırköy’de şu anda mevcut istasyona ve Beylikdüzü metrobüs çizgisine entegre olacak.

Bu yıl içerisinde ihalesinin yapılmasını planlıyoruz. Günlük 1,3 milyon vatandaşımıza konut sahipliği yapacak. Bu Proje tamamlandığı vakit metrobüs yoğunluğu da azalacaktır.

BU YIL HANGİ METRO PROJELERİ TAMAMLANACAK?

Bu yıl Kağıthane – İstanbul Havalimanı metro sınırının inşaatını tamamlamıştık. Bu yıl içerisinde bunun Kağıthane – Gayrettepe kontağını da bitiriyoruz. Tekrar bunun devamı olan İstanbul Havalimanı – Halkalı çizgisini da yeniden bu yıl içerisinde bitiriyoruz. O da 31 kilometre uzunluğunda mega bir proje olarak İstanbulluların hizmetine alınacak. Yeniden bunun Uğraşta temasını da bu yıl bitiriyor olacağız. 69 kilometre uzunluğunda Marmaray Halkalı’dan başlayıp, Başakşehir, Arnavutköy, İstanbul Havalimanı, Kağıthane ve Gayrettepe’ye uzanan devasal kent içi raylı sistemden bahsediyoruz. Bu tamamlandığında Kağıthane’den hem Arnavutköy’e hem Başakşehir’e metro ile gitme imkanı olacak.

Bakırköy kıyıdan Kirazlı’ya uzanan metro çizgimizin çalışmaları da devam ediyor. Bunu da yıl sonuna yetiştirmeye çalışıyoruz.

KANAL İSTANBUL PROJESİNDE SON DURUM

İstanbul Boğazı’ndan binlerce gemi geçiyor. Bu ilerleyen vakitte daha da artacak. Kanal İstanbul’la Boğaz gemi trafiğini ve etrafa vereceği ziyanı azaltmış olacağız. Maksadımız İstanbul Boğazı’nın güvenliğini de sağlamak. Burası alternatif bir su yoludur. Çevreci bir projedir. Ortalama bir geminin günlük bekleme maliyeti 100 bin dolar civarında. Bu parayı vermemek için gemiler Kanal İstanbul’dan beklemeden geçecekler. Kanal İstanbul’la birlikte Karadeniz kıyısında İstanbul Havalimanı’nın kuzeyinde dünyanın en büyük lojistik liamanlarından birini yapacağız. 400 milyon yük yerleştirme kapasitesine sahip bir limanı orada inşa edeceğiz. Biz büyük düşünüyoruz.

ANKARA – İSTANBUL ORTASI MUHTEŞEM SÜRATLİ TREN HATTI

Ankara – İstanbul çizgisinde muhteşem süratli tren projesini hayata geçireceğiz. Ankara – İstanbul ortası 80 dakikaya düşecek. Saatte 350 kilometre sürat yapacak. Mevcut süratli tren çizgisi da mevcut yapısıyla devam edecek. Bu yıl muhteşem süratli tren çizgisinin da ihalesini yapacağız.

ANKARA – TRABZON ORTASI 4,5 SAATE İNECEK

Samsun’dan Sarp’a kadar süratli tren projesini de hayata geçireceğiz. Karadeniz uzunluktan boya demiryolu ile buluşacak. 513 kilometre uzunluğundaki bu proje bittiğinde Trabzon – Sarp ortası 70 dakika, Trabzon – Samsun ortası 2 saat ve Trabzon -Ankara ortası ise 4,5 saate inecek.

İSTANBUL – ANTALYA ORTASI SÜRATLİ TREN

İstanbul – Antalya ortası 714 kilometre 4 saat 45 dakikaya inecek. İstanbul – Eskişehir ortası esasen mevcut çizgimiz ve Eskişehir’den Kütahya, Afyonkarahisar, Isparta ve Burdur’dan Antalya’ya ineceğiz. 2 saat 15 dakikada 347 kilometrelik Eskişehir – Antalya ortasını almış oluyoruz. Bu da şu an inşaatı devam eden Ankara – İzmir çizgisinden da Afyonkarahisar’a entegre olacak.”

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir